sista dagen och saltsyra i ögat!

sista dagen på jobbet innan semestern på obestämd tid. Imorgon blir det att bila i östeuropa med H! Först ska vi vara i Berlin några dagar med min bästbästa L och hennes tyske pojkvän och några andra kompisar. Det lär ju vara oslagbar stämning i Tyskland nu (trots att de åkte ut häromdagen), så jag tror att vi kommer få hur kul som helst!!!!! Iiiih vad jag ser fram emot det!

Igår var inte så roligt däremot. Stänkte saltsyra (ja just det saltsyra...) i ögat... Inte helt hälsosamt. Jag sköljde ett bra tag med vatten och sen tyckte jag att det kändes tillräckligt bra för att gå ut och äta med några vänner. satt med solglasögon hela kvällen för att inte skrämma barn och gamla och andra känsliga individer med mitt illröda öga...:)

När jag kom hem höll H på att få hjärtattack av synen och övertalade mig att åka till ögonakuten och kolla upp det. De trodde inte att det var värre än att det blivit en skada på hornhinan som kommer läka ut. Och synen är inte sämre än innan iaf. I bilen på väg till akuten hann jag redan fundera ut en passande blind-käpp och snygga ögonlappar i händelse av typ amputation...

Haha, gissa om de tittade konstigt på mig på akuten när jag sa att det var saltsyra jag fått i ögat, det låter liksom terrorist/hedersrelaterat våld över det. Sen såg de ännu mer suspekt på mig när jag kunde specificera kemisk beteckning och molaritet etc, men är man kemist så är man!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback