fotboll

Jag har kommit på hur fantastiskt bra det är med fotbollsVM! För när alla andra människor sitter bänkade framför tvn med glansig blick utstötandes stötvisa målbrottsbrummanden så kan man få plats på vilken trevlig uteservering som helst! Assmart!

Jag och C som inte heller bryr sig om VM utnyttjade det igår och hade en supertrevlig kväll nere vid vattnet i solskenet. Tillsammans med annat osportsligt folk (typ 80+ haha, inga killar 15-30 så långt ögat kunde nå :()

På väg hem gjorde sverige Målet, och från varje öppet fönster hördes ett avgrundsvrål som varade sägert 3-4 minuter! Helt absurt! Jag och en tant som gick på samma sida av gatan bara tittade på varandra och smålog.

Det är så lustigt att folk blir så glada, jag menar vari ligger det fantastiska? Får man högre lön, ett roligare liv, finare lägenhet? Det är så förgängligt, för inom två veckor kommer ett nytt evenemang som Sverige typ förlorar, och då är folk ändå så knäckta över det så att ingen kommer ihåg den tidigare vinsten.

Nu ska jag sluta vara tråkig moraltant (typ lämna pengar till rädda barnen istället för att betala för att gå på matchen, haha), för egentligen tycker jag faktiskt at det är kul med stora sporthändelser. Jag ska faktiskt tom åka till berlin på en match, det ni!

Nej - NU ska jag verkligen jobba!


Kommentarer
Postat av: Dina

hmm jag antar att folk känner gemenskap just då, och man gläds med varandra, även om det är bara för stunden..! :)

Postat av: suss

Dina: Ja absolut! Stämningen en bra VM/OS-sommar är alltid mycket trevligare och gladare än annars! Jag kan bli likadan ibland och sitta och skrika mig hes framför tvn, men om man inte gör det och bara betraktar hela fenomenet från utsidan så är det oxå rätt kul :)

2006-06-18 @ 11:53:32
URL: http://tussilagon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback