omgjorda linnebyxor

omgjorda linnebyxor

Jag sydde om ett par enorma linnebyxor med resår i midjan (som för övrigt gick till armhålorna). Nu blev benen rakare, smalare och kortare och midjan klippte jag av och sydde till så att det blev dragsko. De blev helt ok, iallafall för att vara premiärplagget på min nya begagnade symaskin. De fungerar ju iaf att ha som vita sommarbyxor, men man bör inte titta för nära på sömmar etc :)

Jag har aldrig varit en sån som syr, men så fick jag ett ryck en dag och impulsköpte en symaskin på väg hem från jobbet :) Haha, andra impulsköper fendis och LVs och jag impulsköper en beige 15 kg klump från tidigt 80-tal, glamour! Så nu har jag storslagna planer på att om inte sy egna kläder så iallafall sy om lite gamla illasittande kläder. Kul är det iallafall!

Nä, back to work!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback