"ser jag tjock ut i den här?"

Gaaaah, ännu en sen kväll på jobbet! Tur att jag tycker det är kul iaf, annars skulle det nog kännas bittert att tillbringa hela eftermiddagarna på labbet en vecka när solen fakiskt behagar förära oss sin närvaro! Fördelen med ett såhär flexibelt jobb är ju att man kan ta en heldag eller för/eftermiddag ledig när man känner för det. Och att vi sitter ute i solen och njuter både länge och väl till både fikat och lunchen :) Så det är faktiskt inte så synd om mig som jag försöker ge sken av...

tjuvlyssnat.se är bara såååå roligt:

Active, Norrköping
(Vid provrummen i affären).
Tjej: Ser jag tjock ut i den här?
Pojkvän: Nej..
Tjej: Men ser jag inte tjock ut runt magen?!
Pojkvän: Det gör du ju alltid!

--> Cred Gelix

Undrar om alla tjejer frågar sina pojkvänner det? Jag tycker det är en helt tragisk kommentar/fråga, det är så underlägset på något vis. Som att vi tjejer viker oss för pojkvännens "dom". Säger han att "nej, du ser inte tjock ut" så är det fine, då har vi fått bekräftelse på att vi duger och kan ha på oss kläderna. Får man däremot höra att man faktiskt ser tjock ut så "kan" vi inte köpa det.

Det har hänt att jag har själv slängt ur mig den frågan till H, men varje gång blir jag arg på mig själv för att det är så patetiskt. Jag tror att väldigt få killar nedlåter sig att fråga sin flickvän/fru om han ett visst klädesplagg eller om han ser tjock ut. Jag önskar att vi tjejer kunde skaffa oss det självförtroendet och lita på oss själva och inse att vi faktiskt får ha det vi vill ha på oss!

Nej, nu hemgång, sen blir det fika på stan i kvällsssolen! Myys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback