solsken!

Att det är  så varmt och underbart ute idag gör ju inga under för arbetsmoralen direkt. Det är svalt uppe på labbet iallafall, och det är inte alltid man ens är medveten om att det är fint väder förrän man går hem. Och då är det i regel kväll och ändå försent för att göra något somrigt av resten av dagen.

Sedan jag slutade plugga och började jobba brukar jag missa början av sommaren innan jag fattar att den är här. När man pluggar så är det ju en klar gräns mellan vår och sommar i och med skolavslutningen eller sista tentan. När man jobbar däremot så är det mer vädret som avgör om man mentalt känner av att det är sommar eller ej. Och som vi alla vet så har det ju varit lite dåligt med sommarkänslor i juni de senaste åren..... :(

I år har jag däremot legat i startgroparna med mina flipflops sedan en månad tillbaks. Inte en enda sommar till ska gå till spilloför min del! Det där med att klä sig efter vädret är passé, numera gäller att klä sig efter almanackan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback