plus och minus

Tänk att M ska flytta tillbaks igen! Vi lärde känna varandra när vi var 6 år och lekte på gården. Sedan dess har vi varit vänner. Vi umgicks praktiskt taget jämt och jag är så oerhört tacksam för att jag alltid haft henne som vän. Och nu....15 år efter att hon flyttade och när vi är närmre 30 än 20 så ska hon flytta tillbaks! Hon har alltid varit min bästa bästa och vi har träffats ofta, men nu kan vi få tillbaks det där kravlösa umgänget när man spontant kan traska ner på stan och ta en fika. Det kommer bli en bra höst.

Det där med kompisar....det känns ofta mer komplicerat än pojkvän/flickvän-förhållanden. Jag har en annan vän  som jag tycker så mycket om. Och vice versa. Men ändå blir det på något sätt ofta konstigt i vår relation. Vi har så mycket gemensamt, och en sådan intensiv historia tillsammans. Jag önskar att vi kunde bli lika nära som vi var en gång Hon var som en extra del av mig och vi vet allt om varandra. Varför har vi då kommit så långt isär?

Det gör ont att mista någon som vet allt. Och det är jag som glidit. Förlåt älskade vän, men för mig var det ett svek! Vi skämtade och sa att vi var som ett gammalt gift par. Men gifta par skiljer sig. Och frånskilda par som en gång varit närmast kan inte bli second best. Eller tredje, fjärde eller femte.

Nog om det. Plus och minus blir lika med noll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback